သမီးပ်ိဳတိုင္းကို ပန္းဦး ဆက္ရတဲ့ ပုဂံေခတ္ အရည္းႀကီးမ်ား အေၾကာင္း

သမီးပ်ိဳတိုင္းကို ပန္းဦး ဆက္ရတဲ့ ပုဂံေခတ္ အရည္းႀကီးမ်ား အေၾကာင္း

ပုဂံေျမ သည္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ စတင္ထြန္းကား ျပန္႕ပြားရာ ေနရာျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ဘုရားပုထိုးေပါင္းမ်ားစြာ တည္ရွိေသာ အံ့ဖြယ္ေနရာ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ထုိ သာသနာေတာ္ တရွိန္ထိုး တုိးတက္ ခဲ့ေသာ ပုဂံ သမုိင္း၌ လူအမ်ားစုအေတြးထဲတြင္ အရည္းၾကီးတို႔၏ အခမ္းက႑သည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္အျဖစ္ ပါဝင္လာသည္။ အရည္းၾကီး နွင့္ပတ္သက္လွ်င္ အေနာ္ရထာမင္း မတုိင္ခင္ေခတ္ႏွင့္ အေနာ္ရထာမင္း ေနာက္ပုိင္း ပုဂံ ေခတ္မွ စတင္ ေရးသားရပါမည္။ အေနာ္ရထာမင္း မတုိင္မွီသည္ ပ်ဴ စာေပ၊ မြန္စာေပ၊ ပါဠိဘာသာ တုိ႕ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာစာေပ မေပၚေပါက္ေသးဟု လက္ခံၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္ကာ အေနာ္ရထာမင္း ေနာက္ပုိင္းသည္ ျမန္မာစာေပ စတင္ထြန္းကားလာေသာေခတ္ဟု သတ္မွတ္ၾက သည္။ထုိ႕ေၾကာင့္ အရည္းၾကီး အေၾကာင္းရွင္းလင္းရန္မွာ အေတာ္ပင္ ခက္ခဲေနသည္။

အရည္းၾကီး မ်ား တကယ္ရွိသလား၊ မရွိဘူးလား ေသခ်ာေပါက္ ေျပာျပရန္မွာပင္ ခက္ခဲေနျပန္သည္။တကယ္မရွိခဲ့လၽွင္ ရွင္းစရာမလိုေသာ္လည္း ( ၁၈ )ရာစု ျမန္မာစာေပ အလြန္ထြန္းကား ေနေသာ ေညာင္ရမ္းေခတ္ ေရာက္ေသာ္ ဦးကုလားသည္ တေကာင္း ရာဇဝင္၊ သေရေခတၱရာ ရာဇဝင္၊ပုဂံရာဇဝင္ ေတာင္ငူရာဇဝင္ မ်ား စေသာ ရာဇဝင္မ်ား အားလုံး စုစည္းကာ ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလုံးႏွင့္ဆုိင္ ေသာ မဟာရာဇဝင္ကုိ ေရးသားခဲ့ရာတြင္ အရည္းၾကီးမ်ား အေၾကာင္း ကုိ ထည့္သြင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသျဖင့္ အရည္းၾကီး အေၾကာင္းကို စဥ္းစားရေတာ့ပါမည္။

အရည္းၾကီး ဆုိသည္မွာ လူႏွင့္အျပဳအမူအယူဝါဒတူရွိေသာ ရွင္ေယာင္ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အရည္ၾကီးဟူေသာေဝါဟာရ သည္ အရိယဟူ ေသာ ပါဠိ မွလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပုေဏၰာဝါဒသုတ္အရ ရွင္ပုဏၰက အစျပဳ၍ သေရေခတၱရာမွ ပုုဂံေခတ္ဦးထိ ေခတ္အဆက္ ဆက္ အစဥ္လာလုိက္နာခဲ့ေသာ သာသနာ ေတာ္ထမ္း ရဟန္း တို႕သည္ ဘုရားရွင္ ၏ က်င့္ဝတ္ အရပ္ရပ္ကုိ လုိက္နာရသည္မွာ သိမ္ေမြ႕ သေလာက္ ၾကပ္တည္း သျဖင့္ မလုိက္နာလုိ၍ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆ မ်ားကုိ ထည့္သြင္းက်င့္ၾကံရင္း အက်င့္ယုတ္တို႕ျဖင့္ ေနထုိင္သျဖင့္ ကြဲလြဲပ်က္စီးၾကသည္။

တမၼဝတီၿမိဳ႕တည္ေထာင္ေသာ သစ္တုိင္မင္း လက္ထက္မွစ၍ ရဟန္း သူေတာ္ျမတ္တုိ႕၏ အက်င့္ကြယ္ေပ်ာက္ကာ ယုတ္ေသာအက်င့္တုိ႕ကုိ ပြင့္လင္းစြာ က်င့္ကာေနထုိင္ ေလသည္။ ရဟန္း ခံျခင္း၊ သိမ္ဝင္ျခင္း၊ ကမၼဝါဖတ္ျခင္းတုိ႕ကုိ ပယ္ရွားသည္။ စာေပမ်ားတြင္ ဧဝံေမသုတံ အစခ်ီေသာ္လည္း အတြင္းစာသားမ်ား ၄င္းတုိ႕ အလုိဆႏၵအတုိင္း ျပင္ဆင္ေရးသား သည္။ သကၤန္းကုိလည္း အနက္ ၊ အညိဳ ၊ အျပာမ်ားကုိ ႏွစ္သက္ သလုိ ဝတ္ဆင္ၾကသည္။ဦးထုတ္ေဆာင္း အဆင္ ေျပေစရန္ ဆံပင္လက္ေလးသစ္ လက္တစ္ဝါးအျပင္ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ၊ မုတ္ဆိတ္ ေမြးထားသူလည္းထားသည္။ သာသနာကာကြယ္ရန္ သုိင္းပညာ၊ ကုိယ္ခံပညာ၊ လက္ေဝွ႕ထုိးသတ္ျခင္းပညာအျပင္ ဆင္စီး၊ ျမင္းစီး၊ လက္နက္ပုန္း ပစ္ျခင္းမ်ားကုိျပဳလုပ္သည္။ ေရခ်ိဳး ၊မီးလႈံ ၊ တုန္းခုံ၊ ဇယ္ခတ္ ဟူေသာအတတ္တုိ႕ကုိ တတ္ေျမာက္သည္။ ေရခ်ိဳးျခင္းသည္ ခႏၱာကုိယ္အညစ္ အေၾကးက်ေရာက္ျခင္းမွ သန္႕စင္ရန္ျဖစ္သည္။

မီးလႈံသည္ ခႏၱာကိုယ္ တြင္းေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တုိ႕ ေလာင္ကြ်မ္းေစရန္ မီးလႈံျခင္းျဖင့္ ကိေလသာတုိ႕ ေလာင္ကြ်မ္းေစသည္။ ေရခ်ိဳးႏွင့္မီးလႈံနည္းသည္ အိႏၵိယ မွ ဆင္းသက္လာေသာ နည္းျဖစ္သည္။ တုံးခုန္သည္ သစ္တုံးမ်ားကုိ ေျမတြင္စုိက္ထူကာ ထုိတုံးမ်ားေပၚတြင္ ခုန္ျပန္ေက်ာ္လြားကာ သုိင္းကြက္နင္္းျခင္းကုိ ျပဳလုပ္သည္။ ဇယ္ခတ္သည္ သံျပား၊ သံဆူး၊ သံခြ်န္ လက္နက္ပုန္းပစ္ေသာပညာျဖစ္သည္သည္။ တုံးခုံႏွင့္ ဇယ္ခတ္နည္းသည္ တ႐ုတ္ျပည္မဟာယနနည္းျဖစ္သည္။ အင္းအုိင္၊ ခါးလွည့္၊ လက္ဖြဲ႕၊ စက္သြင္း၊ ေမွာ္၊ ထုိးကြင္း၊ မႏၱာန္းဂါထာမ်ားကုိ ေလ့လာ၍ ဣဒိတန္ခုိးမ်ားကုိ ေျပာကာ လူမ်ားယုံၾကည္ေအာင္ လွည့္ဖ်ား ဆြဲေဆာင္သည္။

ပုပၸါးေတာင္ နီးရွိ သမထီးအရပ္သည္ အရည္းၾကီးတုိ႕၏ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ျဖစ္သည္။ သစ္မထီးဟုလည္းေရးသည္။ ေက်ာက္စာမ်ား တြင္ သစ္မတည္ဟုေရးသည္။ စေလဦးပုံညက “ေ႐ွးအထီေတ၊ ပုဂံျပည္တြင္၊ ဆံေကသာ လက္ေလးသစ္၊ မုတ္ဆိတ္ ေမြးဗလျပစ္၊ မဲညစ္သည့္စီဝရံႏွင့္၊ တာေတလံအက်င့္ဆုိးေသာ ၊ ရွင္ သုိးတကာ့ ေခါင္ၾကီး၊ ရွင္မတီး” ဟု လကၤာစပ္ဆုိသည္။ ထုိသမထီးမွ တျဖည္း ျဖည္း လြမ္းမိုးလာကာ သကၠရဇ္( ၉၃၁ )ခုႏွစ္တြင္ ပုဂံတြင္နန္းတက္ ေသာ ေစာရဟန္းဘြဲ႕ခံ ေတာင္သူၾကီးမင္း လက္ထက္တြင္ အရည္း ၾကီးမ်ားကုိ တစ္ျပည္လုံးကုိးကြယ္သည့္အထိ ၾသဇာလြမ္းမုိးလာခဲ့ သည္။ ေတာင္သူၾကီးမင္း ကုိယ္တုိင္ ဘုရား တည္ ရာတြင္ အရည္းၾကီး မ်ားထံမွ အၾကံဥာဏ္ေတာင္းခံရသည္။

အရည္းၾကီးတစ္ဦး အျခားသူ မ်ားႏွင့္ ရန္ျဖစ္လွ်င္ မည္သူမွား သည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ ထုိအရည္းၾကီး မ်ားဘက္မွ ဝင္ေရာက္ထုိးၾကိတ္႐ုိက္နက္သည္။ သူတစ္ပါးအသက္ကုိ သတ္ေသာသူ တစ္ေယာက္သည္ အရည္းၾကီး တုိ႕အား ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ္ အရည္းၾကီးတုိ႕က ပရိတ္ရြတ္ေပး လွ်င္ ကမၼပထမွ လြတ္သည္။ မိဘ သတ္ေသာသူပင္ အရည္းၾကီး တုိ႕အျပစ္မွကင္းေပ်ာက္ေသာ ဂါထာရြတ္ေပးလွ်င္ အျပစ္ကင္း ေပ်ာက္သည္။ အကုသုိလ္ကံ ျပဳလုပ္မိ ကာ အရည္းၾကီးတုိ႕ ထံ ေတာင္းပန္ေသာ္ အရည္းၾကီး တုိ႕ကသာ ခြင့္ျပဳလွ်င္ ငရဲမွလြတ္ေျမာက္ ကာ နတ္ျပည္ထိပင္ ေရာက္ႏုိင္သည္။ ဘုရင္မွအစ မွဴးမတ္၊ ကလန္၊ သံပ်င္၊ သူေဌး၊ သူၾကြယ္ ၊ ျပည္သူအားလုံး သားသမီးမဂၤလာျပဳေသာ္ ဆရာသုိ႕အား ပန္းဦးလြတ္ကာ မုိးလင္းမွျပန္လြတ္မွ လက္ထပ္ ထိန္းျမွား ၾကသည္။ ပန္းဦးမလြတ္လွွ်င္ အစဥ္အလာကုိဖ်က္သည္ ဟုဆုိကာ ၾကီးစြာေသာ ျပစ္ဒဏ္ေပးသည္။

ပုဂံ ျပည္တြင္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါး အျပင္ ေလာက နာထ၊ ျဗဟၼာ၊ ဗိသနုိး၊ ပရေမသြာရ္ တုိ႕ကုိ၄င္း နတ္နဂါး အရည္းၾကီး စသည့္ ကုိးကြယ္မႈ တုိ႕ ေရာေထြးေနခုိက္ မသန္႕ရွင္းေသာ အယူဝါဒ တုိ႕ တည္ရွိခဲ့သည္ ။ မင္းဆက္ ( ၃၀ ) တုိင္တုိင္ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ အရည္းၾကီး အယူဝါဒကုိ အေနာ္ရထာ မင္းနန္းတက္ေသာအခါ မႏွစ္သက္သျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းျခင္း မျပဳလုပ္ေစရန္ တစ္စတစ္စ ဖ်က္သည္။ ရွင္အရဟံ ပုဂံသုိ႕ ေရာက္လာအၿပီး စစ္မွန္ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶ ဘာသာ တည္ေသာအခါ အရည္းၾကီး တုိ႕ လာဘ္လာဘတန္ခုိး တိမ္ေကာ သြားေလသည္။

၄င္းတုိ႕အားကုိးရေသာမင္းမရွိ ျပည္သူ တုိ႕ ကလည္း မယုံၾကည္သျဖင့္ လူအမ်ား ယုံၾကည္မႈ ရရွိလာေစရန္ လုပ္ၾကံ ဇတ္လမ္းဆင္သည္။ သေရေခတၱရာတြင္ အသားေစ့ လြယ္ေသာ သခြတ္ပင္အတြင္း ၄င္းတုိ႕က်မ္းကုိ ထည့္သြင္းကာ ထားရွိသည္ ( ၃ ) ႏွစ္ခန္႕အၾကာ အသား ေစ့ေသာ္ သေရေခတၱရာ တြင္ မွန္ကန္ေသာ က်မ္း သခြပ္ပင္ၾကီး အတြင္းတြင္ရွိေၾကာင္း အိပ္မက္မက္သည္ ဟု အေနာ္ရထာမင္းအား လာေရာက္ေျပာ ၾကားသည္။ ထုိက်မ္းကုိ ဖတ္ၾကည့္ေသာ္ ေရွးသေဘာ သကန္ဝါဒအတုိင္းပင္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ လိမ္လည္လွီဆယ္သည္ကုိ သိေလသည္။ အေနာ္ရထာမင္းလည္း ထုိစာမ်ားကုိ ထုိအရပ္တြင္ မီးတုိက္ေစရာ ယေန႕တုိင္ မီးတုိက္ကုန္း ဟူ ၍ ရွိေလသည္။ အရည္းတို႕ အလိမ္ေပၚသျဖင့္ ရွင္အရဟံႏွင့္ အေနာ္ရထာ အေပၚ အညိဳးထားသည္ ။ အေနာ္ရထာ လည္း အရည္းၾကီး တုိ႕အားနွိပ္ ကြက္ေလေတာ့သည္။ အရည္းၾကီးႏွင့္ တပည့္မ်ားကုိ လူဝတ္လဲ ေစကာ ဆင္ေခ်းက်ဳးံေနရာတြင္ထည့္သည္။

အရည္းၾကီးအခ်ိဳ႕ မခံႏုိင္ထြက္ေျပးၾကကာ ပုဂံအနီး လက္ထုတ္နယ္၊ စေလ တုိ႕တြင္ အရည္းတုိ႕ေျမကတုတ္၊ က်ဳံးေျမာင္းမ်ားျဖင့္ခုခံ သည္မွာ ယေန႕တုိင္ ေတြ႕ရသည္။လက္ထုတ္တြင္အရည္းတုိ႕ တည္ေသာ ဘုရားဆင္းတု ႐ုပ္ပြားတုိ႕ပင္ ရွိေသးသည္။ အျမင့္ၿမိဳ႕တြင္ ဖမ္းဆီးရမိ ေသာ အရည္းၾကီး တုိ႕ကုိ ဧရာဝတီျမစ္အတြင္း ျပစ္ခ်သည္။ ယေန႕တုိင္ ရွင္ခ်ဆိပ္ဟူ၍ ရွိေနေသးသည္။ အခ်ိဳ႕လည္း ႐ွမ္းျပည္ ဘက္ ေျပးသည္။ ဤနည္းျဖင့္ အရည္းၾကီးတုိ႕ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမွိန္ သြား ေလသည္။ မဟာရာဇဝင္အလုိအရ အရည္းၾကီးမ်ားတကယ္ရွိသည္ မရွိသည္ကုိ သက္ေသျပႏုိင္ရန္ ျပည္တြင္းျပည္ပပညာရွင္မ်ား ရွာေဖြၾကသည္။

သကၠရဇ္ ( ၁၁၉၈ )ႏွင့္ ( ၁၂၉၈ ) ခန္႕ကေရးထုိးခဲ့ေသာ ေက်ာက္စာ တစ္ခု တြင္ “ထမင္းအျပည့္ႏွင့္သပိတ္တစ္ေထာင္ကုိ အရည္းၾကီး ရဟန္းတုိ႕အား ကပ္လွဴ၏” ဟုေရးထုိးသည္။ ေက်ာက္စာတစ္ခုျဖင့္ မလုံေလာက္ေတာ့ဘဲ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီ တို႕ကုိ အေထာက္အကူျပဳ ၍ ရွာေဖြရသည္။ ခ်ားလ္ဒူရြယ္ဆယ္ သည္ မင္းနန္သူရြာအနီး ဘုရားသုံးဆူ ႏွင့္ နႏၵပညာဂူနံရံ ေဆးေရးပန္းခ်ီမ်ားမွ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အား အရည္းၾကီးမ်ား ထံပန္းဦးလြတ္ေနေသာပုံဟု ထင္ရေသာ ေဆးေရးမ်ား ကုိေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ သုိ႕ေသာ္ ေနာက္ပုိင္းပညာရွင္တုိ႕မွ ဘုရားရွင္အား မာရ္နတ္ ဖ်ားေယာင္းဟု ဘာသာျပန္သျဖင့္ အယူအဆ ကြဲလြဲမႈ ရွိသြားျပန္သည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ အရည္းႀကီးတို႔ တကယ္ရွိမရွိ ဆိုသည္ ထက္ စုစည္းမိေသာ အရည္းႀကီး ဆိုင္ရာစာေပမ်ားကို ဗဟုသုတ ႐ွိေစရန္ ရည္ရြယ္၍ စုစည္းတင္ျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အခုလိုသတင္းထူးေတြ သို႔မဟုတ္ စာေတြကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ အၿမဲဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အေပၚဆံုးမွာ Follow ဆိုတဲ့ စာသားေလးကိုႏွိပ္ခဲ့ပါ သို႔မဟုတ္ သတင္းတစ္ပုဒ္အၿပီးမွာ XB Media Myanmar ဆိုၿပီးေပၚလာရင္ Like ဆိုတဲ့စာသားေလးကို ႏွိပ္ခဲ့ေပးေပါ။ ႏွစ္ခုလံုးမေပၚရင္ေတာ့ Like လုပ္ထားၿပီးသားပါ။ XB Media Myanmar ကိုအားေပးတဲ့ စာဖတ္သူအေပါင္းကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာဖတ္သူပရိတ္သတ္ႀကီး သေဘာက်ႏွစ္သက္ခဲ့ရင္ (Share)မွ်ေဝေပးခဲ့ၾကဖို႔ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

Comments are closed.