ဇာဏ္ခီအေနနဲ႔ အကယ္ဒမီရဖို႔ ျပဳျပင္သင့္သည္မ်ား

ဇာဏ္ခီအေနနဲ႔ အကယ္ဒမီရဖို႔ ျပဳျပင္သင့္သည္မ်ား

လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေနာက္ႏွစ္ အကယ္ဒမီဟာ ခီေမာင္ႏွံရဲ႕ႏွစ္ပဲလို႔ယူဆေနၾကတယ္။Deceptionရယ္ မုျဒာရဲ႕ေခၚသံရယ္နဲ႔ ျမန္မာ့႐ုပ္႐ွင္ေလာကကို ကိုင္လႈပ္ခဲ့တဲ့ ခီေမာင္ႏွံဟာ ပရိတ္သတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ အခ်စ္ကိုရ႐ွိခဲ့ၾကတယ္။ဇာဏ္ခီဆိုရင္လည္း သူ႔ရဲ႕သဘာ၀က်တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ပရိတ္သတ္ေတြက အကယ္ဒမီရမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းေနၾကတယ္။ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ေတာ့ မထင္ဘူး။ဇာဏ္ခီဟာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္းေပမဲ့ အကယ္ဒမီရဖို႔ လိုအပ္ခ်က္ေတြ႐ွိေနေသးတယ္။အဲ့အခ်က္ေတြျပင္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ အကယ္ဒမီေမ်ွာ္လင့္ခြင့္ ႐ွိလာပါလိမ့္မယ္။

ပထမဆံုးအခ်က္အေနနဲျပဳ႔ျပင္ရမယ့္ အခ်က္က ဇာတ္လမ္းေရြးခ်ယ္ပံု။ ဇာဏ္ခီ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားႏွစ္ကားရဲ့ အမ်ိဳးအစားမွာ Deceptionက crimeဆန္ဆန္၊Mudras Callingက documentaryဆန္ဆန္ အခ်စ္ကား။ဒီပံုစံေတြက အကယ္ဒမီေပးဖို႔သိပ္အဆင္မေျပဘူး။အကယ္ဒမီအကဲျဖတ္ေတြႀကိဳက္ေလ့႐ွိတဲ့ ပံုစံေတြက မိဘေမတၱာကို အတံုးလိုက္အတစ္လိုက္ေဖာ္ျပတဲ့ ေမတၱာဖြဲ႔မ်ိဳး၊ေသာက္က်ိဳးနဲ ေအာ္ဟစ္ငိုယို dramaခ်ိဳးတဲ့ကားမ်ိဳး၊အစိုးရရဲ႕ ျပည္႕သူအေပၚဘယ္ေလာက္အေလးထားပါတယ္ဆိုတဲ့ ေပၚလစီကားမ်ိဳးေတြပဲ။အဲ႕လိုကားမ်ိုးေတြမွ အကဲျဖတ္တို႕ရဲ႕ ရင္ဘတ္ကို ဆြဲကိုင္လွုပ္နိုင္လိ္မ္႕မယ္။ဇာဏ္ခီရဲ႕ ဇာတ္ကားနွစ္ကားကအကဲျဖတ္တို႔အႀကိဳက္နဲ႔ တစ္ျခားစီျဖစ္ေနတယ္။အဲ့ဒါေၾကာင့္အကယ္ဒမီရဖို႔ အခြင့္အေရးနည္းသြားၿပီ။ဒီေတာ့ ဇာဏ္ခီအေနနဲ႔ အကယ္ဒမီမွန္းခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ဇာတ္လမ္းေရြးခ်ယ္ပံုကို ေျပာင္းဖို႔လိုမယ္။မိဘေမတၱာဖြဲ႔ heavy dramaဆိုတာမ်ိဳး တစ္ကားေလာက္႐ိုက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ အကယ္ဒမီမွန္းဖို႔ အခြင့္အေရး႐ွိလာပါလိမ့္မယ္။

ဒုတိယအခ်က္ေျပာရရင္ေတာ့ ဇာဏ္ခီအေနနဲ႔သူ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ပံုေတြကို ျပင္ဖို႔လိုတယ္။သူ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ပံုေတြက သိပ္သဘာ၀က်လြန္းေနတယ္။ေပ်ာ္ေနရင္ မပြင့္တပြင့္ျပံဳးလိုက္တာမ်ိဳး၊စိတ္ညစ္ေနရင္ သက္ျပင္းေလးပဲ ခိုး႐ႈ္ိက္လိုက္တာမ်ိဳး၊ေဒါသထြက္ေနရင္ ေရထဲငုပ္ၿပီး ေအာ္ပစ္လိုက္တာမ်ိဳး အပိုအလိုမ႐ွိ ကြက္တိ။အဲ့ဒီမွာ အကယ္ဒမီစံခ်ိန္နဲ႔ စလႊဲေတာ့တာပဲ။ခင္ဗ်ါးပဲ ခုေခတ္အကယ္ဒမီကားေတြ ၾကည့္ၾကည့္။မင္းသားဟာ ေပ်ာ္ေနရင္ ပါးစပ္ကနားရြက္တက္ခ်ိတ္ေနရမယ္၊၀မ္းနည္းရင္ မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္ေတြ၀ိုင္း နွာခါင္းႀကီးတ႐ႈံ႐ႈံ့နဲ႔ ငိုသံျကီးနဲ့ေျပာရမယ္၊ေဒါသထြက္ရင္ မ်က္ႏွာႀကီးရဲ မ်က္လံုးႀကီးျပဴး လက္ညိဳးႀကီးထိုးၿပီး ေအာ္ႀကီးေအာ္က်ယ္ေလ်ွာက္ေျပာေနရမယ္။ဒါမွပဲ ဦးဦးအကဲျဖတ္တို႔က ေရႊေဘာေတာ္က်လိမ့္မယ္။ဒီေတာ့ သူ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ပံုေၾကာင့္ပဲ ေမာင္ဇာဏ္ခီ အကယ္ဒမီနဲ႔ လြဲရျပန္ဦးမယ္။အကယ္ဒမီမွန္းခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ပံုေလးျပင္လိုက္ဖို႔လိုတယ္။

တတိယအခ်က္ကေတာ့ ဇာတ္ကားေတြထဲမွာ ေျပာတဲ့ Dialogues ေတြ။ေမာင္ဇဏ္ခီရဲ႕ စကားအေျပာအဆိုေတြဟာ သူ႔သ႐ုပ္ေဆာင္ခ်က္လိုပဲ တဆိတ္သဘာ၀က်လြန္းေနတယ္။ အကဲေတာ္ျဖတ္ႀကီးတို႔ အျမင္အရဆို႐င္ေတာ့ ႐ိုးစင္းလြန္းေနတယ္ေပါ့။အကဲေတာ္ျဖတ္ႀကီးတို႔က ခပ္႐ိုး႐ိုးဆိုႀကိဳက္တတ္တာ မဟုတ္ဘူးရယ္။သူတို႔ႀကိဳက္တာက “နင့္လိုေကာင္ ကေလကေခ် အုတ္ၾကားျမက္ေပါက္နဲ႔ ငါ့သမီးလို ေရႊဘံုေပၚစံ ေရႊဇြန္းကိုက္ေမြးလာတဲ့ ေရႊမင္းသမီးနဲ႔ တူသလားတန္သလား၊အမဲ႐ိုးနယ္ ဟင္းအိုးမွအားမနာ၊သြား ခုခ်က္ခ်င္းထြက္သြား ေနာင္တစ္ခါငါ့အိမ္အရိပ္ေတာင္ မနင္းမိပါေစနဲ႔၊နင္းမ်ားနင္းမိလို႔ကေတာ့ နန္းေရႊၾကာႏုအေၾကာင္းသိသြားေစရမယ္ ဟင္းဟင္း”ဆိဳၿပီး မ်က္ႏွာထိမ်က္ႏွာထားနဲ႔ ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္ ေျပာဆိုတာမ်ိဳးေတြ၊မိဘဆရာတို့ရဲ႕ေက်းဇူးတရားဟာ ျမင့္မိုလ္ေတာင္မကႀကီးမားလွပါေၾကာင္း ဆပ္သင့္လွပါေၾကာင္း စတဲ့ အပ္ေၾကာင္းထပ္စကားေတြကို တစ္လံုးခ်င္းေလးေလးနက္နက္ေျပာတာမ်ိုးေတြရယ္”။အျပင္မွာ တကယ္ေျပာၾကလား မေျပာၾကလားတို႔မသိ ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္ေျပာမွ တို႔ကၿငိ”ဆိုတဲ့လူမ်ိဳးေတြရယ္။အဲ့ေတာ့ ေမာင္ဇဏ္ခီရဲ႕ အသံုးအႏႈန္းေတြဟာ အကယ္ဒမီစံနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ေနျပန္ေရာ။ဒါေၾကာင့္ ဇာဏ္ခီအေနနဲ႔ သူ႔Dialoguesေတြကို အျပင္မွာသံုးႏႈန္းတာေတြကို သဘာ၀က်က်သံုးမယ့္အစား ႐ုပ္႐ွင္ထဲမွာပဲ ေျပာၾကတဲ့ ေသာက္ႀကီးေသာက္က်ယ္စကားလံုးေတြကို ေျပာင္းအသံုးျပဳသင့္တယ္။ဒါမွပဲ အကယ္ဒမီရလိမ့္မယ္။

စတုတၳအခ်က္ျပဳျပင္သင့္တာက interviewေျဖပံုေျဖနည္း။ဇာဏ္ခီinterviewေျဖတာ ပညာသားပါ ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ ဇာဏ္ခီေျပာေလ့မ႐ွိတဲ့ စကားတစ္ခြန္း႐ွိတယ္။အကယ္ဒမီလိုခ်င္တဲ့သူတိုင္း အႏုပညာ႐ွင္လို႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ထင္တဲ့သူတိုင္းေျပာေလ့႐ွိတဲ့ စကားေလး။ဘာတဲ့”ပရိတ္သတ္က က်ေနာ္တို႔/က်မတို႔ရဲ႕ ထမင္း႐ွင္ပါ၊အဲ့ေက်းဇူးကို သားရဲ႕ အႏုပညာေလးနဲ႔ အေကာင္းဆံုးႀကိဳးစားၿပီးဆပ္သြားမွာပါ၊ ဟုတ္ အားေပးၾကပါဦး အဟင့္ အဟင့္”ဆိုၿပီးေျခာက္ပစ္ကင္းသဲလဲစင္းတဲ့႐ုပ္ကေလးနဲ႔ ေျပာစကားေလး။သူ႔ဟာသူ ေပါကားမကလို႔ဘာကားပဲ႐ိုက္႐ိုက္၊ ဘာကားလာလာဒီပံုစံပဲသ႐ုပ္ေဆာင္ေဆာင္၊ ဘယ္လိုပဲပရိတ္သတ္ကိုဂ်င္းထည့္ထည့္ ဒီစကားေလးေျပာလိုက္ရင္ အကဲျဖတ္တို႔ အလိုအရ ပရိတ္သတ္ရဲ႕ေက်းဇူးကိုအထူးသိျမင္တာပဲ။ေမာင္ဇဏ္ခီကေတာ့ မေျပာေပါင္။ဒီေတာ့ ပရိတ္သတ္ကို ေက်းဇူးကန္းသူေမာင္ဇာဏ္ခီေလး အကယ္ဒမီထပ္ေ၀းရျပန္ၿပီေပါ့ ခင္ဗ်ာ။မေ၀းခ်င္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အင္တာဗ်ဴးတိုင္းမွာ ပရိတ္သတ္ကထမင္း႐ွင္ပါ ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ေျကာင္ပုစြန္စား ကြၽတ္ကြၽတ္၀ါးသလို ေျပာဆိုတတ္ဖို႔လိုတယ္။

 ေနာက္ဆံုးအခ်က္ျပင္ဖို႔လိုတာက အေရးအႀကီးဆံုးပါ။ဘာလဲဆိုေတာ့ ေသာက္က်င့္။ဘယ္သူ႔ေသာက္က်င့္လည္းဆိုေတာ့ ႐ုပ္႐ွင္အစည္းအရံုးက လူႀကီးမင္းတို႔ရဲ႕ ေသာက္က်င့္ပါ ခင္ဗ်။ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူဆိုၿပီး ေျခထိုးတတ္တဲ့ေသာက္က်င့္၊သူ႔ဟာသူဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း ငါေပးမွရတာပါကြာဆုိၿပီး ငါတေကာေကာခ်င္တဲ့ေသာက္က်င့္၊ကိုယ့္စားခြက္ေပ်ာက္မွာစိုးလို႔ လမ္းသစ္ေဖာက္ခ်င္သူကို လမး္ပိ္တ္တတ္တဲ့ ေသာက္က်င့္၊ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားမင္ခ်င္တဲ့ ေသာက္က်င့္ အဲ့ေသာက္က်င္ေလးေတြျပင္လိုက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခီတို့အေနနဲ႔ အကယ္ဒမီေမ်ွာ္မွန္းခြင့္ရွိလာမွာျဖစ္ပါေၾကာင္း။

အေပၚမွာ ေရးခဲ့တဲ့ ျပဳျပင္သင့္တာေတြဟာ အကယ္ဒမီရဖို႔ ျပဳျပင္သင့္တာေတြျဖစ္ၿပီး ဇာတ္ကားေကာင္းတစ္ကားျဖစ္ဖို႔ ျပဳျပင္သင့့္တာေတြမဟုတ္ပါေၾကာင္း။ ။

အခုလိုသတင္းထူးေတြ သို႔မဟုတ္ စာေတြကို အခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီ အၿမဲဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ အေပၚဆံုးမွာ Follow ဆိုတဲ့ စာသားေလးကိုႏွိပ္ခဲ့ပါ သို႔မဟုတ္ သတင္းတစ္ပုဒ္အၿပီးမွာ XB Media Myanmar ဆိုၿပီးေပၚလာရင္ Like ဆိုတဲ့စာသားေလးကို ႏွိပ္ခဲ့ေပးေပါ။ ႏွစ္ခုလံုးမေပၚရင္ေတာ့ Like လုပ္ထားၿပီးသားပါ။ XB Media Myanmar ကိုအားေပးတဲ့ စာဖတ္သူအေပါင္းကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ စာဖတ္သူပရိတ္သတ္ႀကီး သေဘာက်ႏွစ္သက္ခဲ့ရင္ (Share)မွ်ေဝေပးခဲ့ၾကဖို႔ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။

Comments are closed.